Gewoon in Belfeld

25 maart

25 maart. Een flinke hoeveelheid vocht heeft vanmorgen mijn lichaam verlaten via de nieren, blaas en urinewegen in plaats van het maag-darmkanaal. Het gaat dus goed! Om 11 uur de taxi in en naar het internationale vliegveld van Vientiane, op weg naar Bangkok!

We hebben ter afsluiting voor de laatste twee nachten in Bangkok een iets beter hotel geboekt; Sacha heeft New Siam II uitgezocht en wat een verademing! Liften, zwembad met eigen handdoeken, welkomstdrankje, koelkast en droogrekje op het balkon, brede flatscreen tv met aansluitingen voor PC en SD kaart, shampoo, conditioner, waterkoker; te gek voor woorden!

We gaan in de avond op weg naar Khao San Road en als we het hoekje om zijn staan we plotsklaps stomverbaasd voor het hotelletje waar we jaren geleden gezeten hebben! Toen kon je via een trap, en dan dwars door twee winkels heen, direct naar Khao San Road lopen. Het is er veranderd en we besluiten de “normale” route te nemen.

Khao San Road. Druk, chaos, drank, eten, eten, eten, drinken, pizza, hamburgers, maïs, vlees en vis in alle en onmogelijke variaties en fruit en fruitsapjes en vooral toeristen, heel veel toeristen… Aardig om weer eens gezien te hebben maar we gaan terug. Maud ontdekt een klein steegje en warempel; we komen achterlangs, zien de trap die vroeger naar de twee winkels leidde en komen in een duister steegje terug op dezelfde plek!

Mojito onderweg en bij het hotel aangekomen herinneren we ons dat we jaren geleden hier ook liepen en likkebaardend naar het zwembad keken…

Maud

Super!