Gewoon in Belfeld

Einde

Laatste dag. Het is 27 maart. Straks ontbijten, tot 11 uur lekker naar het zwembad om een beetje bij te kleuren en dan terug naar Nederland; thuiskomen is net zo leuk als op vakantie gaan!

Gisteren zijn we naar China Town hier in Bangkok geweest. Chaos! Chaos? Ik weet het niet; misschien juist wel super efficiënt en perfect georganiseerd. De opeen gepakte winkeltjes met alles, maar dan ook werkelijk alles wat een mens echt nietnodig heeft in een caleidoscoop van geuren en kleuren. Lopend door de nauwe steegjes kun je door de winkels nog eens naar achter waar meer winkels, steegjes en hier en daar plotseling roltrappen zijn die je naar de kelder of de eerste etage brengen. Uit de kleine winkeltjes worden gigantische dozen opgehaald door scooters met opschrift “export” of “New York”. Het is duidelijk dat achter de façade van ogenschijnlijk kleine lokale ondernemers grote en goed georganiseerde bedrijven de aanvoer regelen. Maar waar? En hoe? Ik zal er bij Chinezen nooit achter komen.

Er rijdt een trein van Bangkok stad naar de zee aan het zuiden. Een ritje van 45 minuten in een boemeltje voor 30 Eurocent enkele reis. Een weg van het lawaai en de geur van de stad om aan te komen op de lokale vismarkt. Vis in allerlei soorten en maten, krab, garnalen van “Hollandse-Garnaal-Formaat” tot de grootte van een banaan, visolie, garnalenpasta van spotgoedkoop tot peperduur, kroepoek in twintig smaken en kleuren en inktvis, geweldig! Mocht je ooit in Bangkok zijn dan is dit beslist, als je van vis, inktvis en garnalen houdt, zeker een aanrader.

Dat was het weer. De filmpjes volgen later! Dank voor uw aandacht en tot een volgende keer!

La kon!

??????