Gewoon in Belfeld

Andere route

Het eerste plan om met de trein van Bangkok naar Chiang Mai in het noorden van Thailand te gaan en van daar uiteindelijk over de rivier naar Luang Prabang te komen hebben we laten varen. Leuk toch? Een boottocht laten varen... Waarom zult u mij vragen. Het is eenvoudig; de boottocht naar Luang Prabang duurt twee dagen. Twee dagen van zo'n acht uur op een boot met waarschijnlijk dezelfde groep mensen, lees toeristen. Je bent dan tot deze groep veroordeeld. Met een beetje pech zit er zo'n lollige neef bij die ook nog gitaar kan spelen en zo nodig de hele dag de groep moet aanmoedigen tot het zingen van liederen. Gruwel! Wie ooit een dergelijke boottocht heeft gemaakt weet uit ervaring dat het eerste uur indrukwekkend is; het tweede uur interessant en dat na een aantal uur het monotone landschap eindeloos aan je voorbij trekt. Nu hebben Maud, Sacha en ik al soortgelijke tochten beleefd; op Java van Pangadaran richting Yogyakarta en van Cambodja naar Thailand. Het is mooi geweest. En om nu twee dagen te spenderen aan een mooie boottocht is toch wel zonde van de tijd. Om diezelfde reden heb ik trouwens ook geen behoefte meer om mangrove bossen te bezoeken. In Azië en in het Caribisch gebied lijken ze allemaal op elkaar en sensationeel is het ook niet echt.Een andere route dus. Het wordt nu Bangkok naar Luang Prabang met Air Asia, dan per bus naar Vang Vieng en door per bus naar Vientiane. Tenslotte van Vientiane weer met Air Asia naar Bangkok. Als iemand voor deze route onderweg nog goed tips heeft dan zijn ze meer dan welkom!